♥ LOVE

.....citat

Publicerad 2012-05-12 01:03:40 i ♥ LOVE,

Jag tänker aldrig på framtiden. Den kommer ändå till slut.

Älska dina barn med ditt hjärta, men uppfostra dem med dina händer.

"Allting ska göras så enkelt som möjligt – men inte enklare."


"Den som aldrig gjort ett misstag, har aldrig prövat något nytt."

"Den som uppfattar sitt eget och sina medmän­niskors liv som meningslöst är inte blott olycklig, han är knappast livsduglig."


"Det finns bara två sätt att leva vårt liv. Ett är som om inget är ett mirakel. Det andra som om allting är ett mirakel."


"Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka."


"Det vackraste vi kan uppleva är det oför­klarliga."


"En man med en klocka vet vad klockan är, en man med två klockor är aldrig säker …"


"Fantasi är viktigare än kunskap. Kunskapen är begränsad. Fantasin omgärdar världen."


"Fred kan aldrig hållas genom våld, den kan bara hållas genom förståelse."


"Fåtaliga äro de som kan se med sina egna ögon och känna med sina egna hjärtan."


"Jag gillar tanken på att månen finns kvar även när jag inte tittar på den."


"Jag älskar att resa, men hatar att komma fram."


"Livet är som att cykla. För att hålla balansen måste du fortsätta framåt."


"Lägg handen på en varm platta en minut och det känns som en timme. Sitt med en söt flicka i en timme och det känns som en minut. Det är relativitet."


"Läsning avleder efter någon tid vår tanke alltför mycket från dess skapande uppgift. Varje män­niska som läser för mycket använder sin egen hjärna för litet och förfaller till lata tanke­vanor."


"Naturvetenskapen är underbar så länge man inte har den som levebröd."


"Om du vill att ditt barn ska bli intelligent så läs för det. Om du vill att det ska bli ännu intelligentare så läs ännu mer för det.


"Om jag har rätt kommer tyskarna att säga att jag är tysk och fransmännen att jag är jude, om jag har fel kommer tyskarna att säga att jag är jude och fransmännen att jag är tysk."


"Sunt förnuft är en samling fördomar inlärda vid 18 års ålder."


"Så länge det finns män kommer det att finnas krig."


"Tid är det som man mäter med en klocka."


"Utbildning är det som finns kvar efter att man glömt det man lärde sig i skolan."


"Vetenskap utan religion haltar, religion utan vetenskap är blind."

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela